Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

http://www.atilf.fr/dmf/definition/conduire 
     CONDUIRE     
FEW II-2 conducere
CONDUIRE, verbe
[T-L : conduire ; GD : conduire1 ; GDC : conduire ; AND : conduire ; DÉCT : conduire ; FEW II-2, 1024a : conducere ; TLF V, 1283a : conduire]

Empl. trans. [Le compl. d'obj. désigne une opération] "Assurer la direction et l'exécution de qqc." : ...ledit qui parle et ledit Jabin eurent parolles ensemble de vendre et transporter ladicte maison et autres héritages audit Cuer et conduist ledit qui parle la chose telement que ledit Jabin vendit (Aff. Jacques Coeur M., 1453-1457, 395). Et, combien que ledict procés ait esté tousjours conduit et demené par lesdicts Fumée et Cerisay, qui sont gens en ce congnoissans, en l'absence et au desceu dudict Pontbryant, qui s'en est actendu à eulx, car, ainsi comme il dit, il n'a riens fait en ceste partie que ce que les dessusdicts luy ont ordonné et commandé, neantmoins lesdicts Fumée, de Brye, Cerisay et lesdicts habitans d'Angiers ont fait et passé entr'eulx certain accord au moien duquel ledict de Pontbryant est demouré seul en procés, lequel il ne sauroit conduire parce que nostredict procureur a consenty ledict accord. (Lettres Ch. VIII, P., Pièces justif., t.1, 1487, 225).
 

Chartes et Coutumes Edmonde Papin


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2015), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.